Betty'nin Hayatı

18 Nisan 2017 Salı

Merhamet Zulmün Merhemi Olamaz!

Son zamanlarda yaşanan olaylar , seçimler , seçimlerimiz benim kafamı bir hayli yordu ve bu yazıyı yazma gereği duydum . Yazımın başlığı Zülfü Livaneli'nin Huzursuzluk adlı kitabından alıntı . Bu cümle beni çok yaraladı , düşündürdü , incitti . Ülkemiz ağır bir sınavdan geçti ve bana göre üstüne basa basa söylüyorum BANA GÖRE sınavı geçemedi. Ve bir kez daha anladım ki biz zülmu , vefasızlığı , kabalığı , merhametsizliği sever olmuşuz . Sadece ülke olarak değil çevrenize de bakın nerde bize kaba davranan , ince düşünmeyen insan var onlarla eğlenir , size değer verenleri üzmeye başlamışız . Hepimiz bilmiyormuyuz Atatürk'ün bize kazandırdıklarını , verdiği hakları , ülkemizi , vatanımızı nasıl kurtardığını biliyoruz ama bazıları hatta gördük ki yüksek bir kesim yok saydı Atamızı ... Demokrosiyi demokrasi adı altında yok etmeye çalıştıklarını görmedik mi ? Sosyal medyada herkes haykırıp duruyor Atatürk , özgürlük , demokrasi , hak , hukuk diye . Ama bir kendi içimize bakalım . Bana göre Atatürk iyiliktir , vatanseverliktir, hitapdır , merhamettir , inceliktir. Biz sadece demokrosiyi değil inceliklerimizi de kaybediyoruz. Şehit haberleri geliyor eğlenmeye devam ediyoruz , bir dostun çocuğu hasta mesela biliyoruz ama biz kendi çocuğumuzun resmini koyuyoruz incitiriz diye düşünmeden ... Bir dost , tanıdık herneyse önemli olan insan olması "canım sıkkın"diyor umursamıyoruz.
Özlem duygusu ... Biz bunu bile bilmiyoruz , unuttuk... Herkes yoğun söz de herkes seviyor söz de ama gerçeklere baktığımız da herkes kaba olmadı mı ? Halini hatrını kimse sormadan sırf eğlence başka yerde diye arkasından konuştuklarımızla gezip tozmuyor musunuz? Ya da kardeşine , dostuna hiç vakit ayırmayıp vaktim yok diyip başka ihanetlere gülümsemeleriniz olmuyor mu ? İşte bu değerleri kaybedip sonra çıkan sonuçlara şaşırmamız neden? Biz toplum olarak ezilmeyi , seçim yapamamayı zaten öğrenmişiz . Biz arkadan konuşup konuşup yüze gülmeyi , gezmeyi tozmayı , özledim , cansın diyenleri yok saymayı , insanları kullanıp kullanıp sonra arkadan vurmayı zaten öğrenmişiz ... O yüzden şaşırmayın sonuçlara , hileye , hurdaya... Ben çok üzgünüm hele ki haksızlığa dayanamayıp yeri göğü ta ilkokul zamanında inleten biri olarak , içim kan ağlasa da hileye hurdaya yine de şaşıramıyorum. MERHAMET her zaman işe yaramıyor anladım . Hitap , iyilik , vefa bunlar artık sözlükler de kalmış anladım . O yüzden şaşırmayın a dostlar olanlara...İyilik artık kaybediyor görün bunu , bilin bunu... Düz, duygusal ve iyi bir insansanız ne vatandaş olarak , ne dost olarak artık bir hükmünüz bir hükmümüz yok ... Bunu bilin ama yolunuzdan vazgeçmeyin ... Sevin ...Dostunuzu sevin , vatanınızı sevin , Atatürk 'ü sevin... Belki biraz azız , belki biraz yalnızız ama gece yatağa yattığımızda sol yanımız rahatsa bunu kimse bilmese de Allah bilir , içiniz bilir , az kalmış insanlar bilir... HAYIRlı günler herkese ... Sevgiyle Özge

Hiç yorum yok: